close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהן חמש המכוניות הנמכרות ביותר בישראל

מערכת שורשכו אב, תשעה11/08/2015

נתוני שוק הרכב בשליש הראשון של 2015 לא מפתיעים- חמשת המותגים המובילים בשוק הרכב ממשיכים לחלוש על כ- 50% מהמכירות ומחזיקים כ70% מעשרת הדגמים הנמכרים

תגיות:
שמונה חודשים לתוך שנת 2015 וכבר אפשר לדבר באופן די בטוח על מגמות ברורות בשוק הרכב הישראלי ב- 2015. מספר גורמים חברו יחד ויצרו תנאים טובים שלא היו מזה הרבה שנים בשוק הרכב ומהווים הסבר מצוין לעובדה שבחמשת החודשים הראשונים של השנה חלה עליה של 5.5% בשוק הרכב. מה היה פה? ובכן, האירו ברמת שפל מול השקל, שגם מתאושש מול הדולר, השוק האירופאי שמנסה להתמודד עם הקריסה הרוסית שיצרה עודפי ייצור ופגעה ברווחיות ויותר מכל - ריבית כמעט אפסית במשק הישראלי. כל אלה כמובן מסייעים למנף רכישות רכב גם של חברות הליסינג וגם של משקי הבית הפרטיים ושוק הרכב יודע פריחה. תוסיפו לזה שאירופה מתקרבת לנקודת ההחלפה, בה תקן הבטיחות יורו-5 יוחלף ביורו-6  ותקבלו עוד הזדמנות ליבואנים ישראלים ליבא רכבים חדשים במחירים מוזלים. מה זה אומר? שזה זמן מצוין לסקור את שוק הרכב הישראלי ואת המכוניות הנמכרות ביותר.


אז מי הן עשרת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל בשליש הראשון של 2015? 
טויוטה קורולה ממשיכה להוביל את השוק הישראלי כמכונית הנמכרת ביותר גם ב- 2014 וגם בשליש הראשון של 2015. המכונית המשפחתית הפופולארית הזו, שאגב פופולארית בעולם כולו, נהנית מתדמית אמינה ואיכותית. נתחיל מזה שהדגמים החדשים של הטיוטה הם מעט רחבים יותר וכידוע, בעיקר בתחום המכוניות המשפחתיות יש חשיבות לכל סנטימטר. מבחינת עיצוב הקורולה החדשה מוקפדת וקוויה זוויתיים וחדים יותר והיא נתפסית כנעימה למראה. עיצובה הפנימי פשוט ואף מעט מיושן, אך האיבזור מפצה על הפשטות וכולל גם מערכת מולטי מדיה איכותית. כל עוד הקורולה על סל"ד ממוצע היא שקטה ונעימה, בסל"ד גבוה יותר היא מעט מרעישה אולם מפצה באחיזת כביש נוחה ובאבזור בטיחות גבוה.

לסיכום: משפחתית, אמינה, לא מרגשת אבל גם ללא מגרעות אמיתיות.



קטגוריה:                       משפחתית
נפח מנוע:                      1.6 ליטר
כ"ס:                            132
תאוצה 1-100:               11.1
מהירות מירבית:               190 קמ"ש
תצרוכת דלק                  17.86 ק"מ/ליטר

 
קיה פיקנטו היא המכונית הנמכרת ביותר בתחום המיני/עירוניות. זו מכונית מרווחת יחסית ותא המטען שלה הוא בעל יכול הטענה די גדולה. העיצוב הפנימי שלה מוקפד, בוודאי יחסית למכוניות אחרות בקטגוריה, והיא מאוד נוחה לתפעול. בעיר היא מכונית מושלמת, ביציאה מהעיר היא פחות נוחה ובסל"ד גבוה היא ממש רועשת, ככל הנראה עוד חיסרון של העדר הילוך חמישי. יש לה אחיזת כביש יותר מסבירה, מערכת בלמים טובה ורמת הבטיחות שלה גבוהה יחסית. לסיכום: עירונית מיני מצויינת בעיר, נוחה ומרווחת.



קטגוריה:                       מיני/עירוני
נפח מנוע:                      1.2 ליטר
כ"ס:                            85
תאוצה 1-100:                13.7
מהירות מירבית:               190 קמ"ש
תצרוכת דלק                  17.8 ק"מ/ליטר

מאזדה 3 - אם יש משהו שמייחד את המאזדה 3 לטובה מכל מתחרותיה זה רמת העיצוב של המכונית עצמה ושל תא הנוסעים המוקפד בפרט. עם זאת כמשפחתית היא בכל זאת קומפקטית – שזה אומר פחות מקום ואכן המושב האחורי שלה מעט צפוף, בעיקר אם הנסיעה משלבת 3 נוסעים במושב האחורי. המאזדה 3 היא מכונית נוחה שמגיבה טוב לנהג, מושביה נוחים וחוויית הנהיגה בה, בטח בקטגוריה הזו, גבוהה משל כל המתחרות. תא המטען שלה מרווח מאוד וכמובן חיוני בקטגוריה שלה. עוד נקודה חשובה הוא הציון הגבוה של במבחני הריסוק ורמת איבזור הבטיחות הגבוהה שלה. לסיכום: כל עוד לא מפריע לכם שהיא משפחתית קטנה יחסית, המאזדה היא אוטו נהדר לנהג וחביב לנוסעים בעל ביצועים יותר ממכובדים.

 

קטגוריה:                       משפחתית
נפח מנוע:                      1.5 ליטר
כ"ס:                            120
תאוצה 1-100:                11.7
מהירות מירבית:               181 קמ"ש
תצרוכת דלק:                  18.2 ק"מ/ליטר


קיה ספורטאז' היא רכב הפנאי שתפס את המקום הרביעי ברשימת המכוניות הנמכרות ביותר השנה עד כה וכנראה שדי בצדק, זהו קרוסאובר בעל נוכחות על הכביש. תא הנוסעים והאבזור של הספורטאז' הם לא יצירת פאר, אך הרכב נוח למרווח לנהג ולנוסעים וגם תא המטען שלה הוא בהחלט מרווח ונוח. המנוע החדש בעל ביצועים טובים ואפילו דגם ה- 1.6 מרגיש חזק. תצרוכת הדלק שלה אינה טובה. על הכביש הספורטאז' מספקת חווית נהיגה נוחה, בעיר בכבישים בינעירוניים ובשבילים הוא מצויינת, בשטח הטכני היא מוגבלת יחסית. לסיכום, כל עוד הספורטאז' נשארת בעיקר על שבילים וכבישים, הרי שהיא עושה עבודה מצויינת עבור הנהג בפרט והמשפחה בכלל.



קטגוריה:                       פנאי
נפח מנוע:                      1.6 ליטר
כ"ס:                            135
תאוצה 1-100:               11.1
מהירות מירבית:               183 קמ"ש
תצרוכת דלק                   11.4 ק"מ/ליטר

סקודה אוקטביה – הסקודה אוקטביה, היא המשפחתית השניה הנמכרת ביותר בשליש הראשון של השנה, לא כולל קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, ולא סתם. כבר כמה שנים המכונית מסיימת במקומות הראשונים במבחני ההשוואה בקטגוריה שלה. הסקודה מעוצבת בקווים נקיים ויוצרת שילוב של אלגנטיות מכובדת. תא הנוסעים הוא ידידותי למשתמש ומעוצב נכון ושימושי ולוח המחוונים שלה מפורט ומלא מידע. ביצועי הכביש שלה מצויינים והיא לרוב שקטה ומגיבה במהירות לנהג. אחיזת הכביש שלה טובה, מערכת הבלמים מצויינת ומערכת הבטיחות שלה נחשבת מצויינת. לסיכום, האוקטביה היא מתחרה רצינית בשוק המשפחתיות, מכונית מצויינת ונוחה לכיס.



קטגוריה:                       משפחתית
נפח מנוע:                      1.4 ליטר
כ"ס:                            122
תאוצה 1-100:               9.7
מהירות מירבית:               202 קמ"ש
תצרוכת דלק:                  15.8 ק"מ/ליטר

 

חמש המכוניות הנמכרות ביותר בשליש הראשון של שנת 2015 יש בהן כדי להעיד על שוק הרכב הישראלי. שוק זה מאופיין בדרישה למכוניות משפחתיות בעיקר ומתקיימת בו תחרות שמאפשרת מגוון מכוניות שרובן גם עונות על צרכי השעה – חסכוניות גם באחזקה וגם בתצרוכת הדלק. שני פרמטרים אלה הפכו להיות הגורמים העיקריים בבחירת רכב של הצרכן הישראלי בעידן הנוכחי של יוקר מחיה גבוה יחסית. מהצד השני העלייה במספר מסירות הרכבים מעידה על פריחה של השוק ממנה נהנים הצרכנים, אשר גם נהנים מתוצאות הלוואי – אפשרויות מימון מרובות. אם נסכם זו תקופה טובה לקנות רכב שיעמוד בצרכים שלכם ויענה על הצורך בצמצום עליות שוטפות, גם מבחינת האטרקטיביות של המחירים וגם מבחינת מגוון האפשרויות העומדות לרשותכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה